Tam Zamanında Üretim  - JIT Nedir (Just In Time) ?

Tam zamanında döküm sistemi, hammadde siparişlerini tedarikçiden doğrudan üretim programları ile hizalayan bir yönetim stratejisidir. Şirketler, döküm maliyetlerini azaltan, yalnızca üretim süreci için ihtiyaç duyduklarında malları alarak, verimi artırmak ve israfı azaltmak için bu döküm stratejisini kullanırlar. Bu yöntem, üreticilerin talebi doğru bir şekilde tahmin etmesini gerektirir.

JIT döküm tedarik sistemi,  üreticilerin büyük stokları maksimum piyasa talebini karşılayacak kadar ürüne sahip olduğu diğer dava durumundaki stratejilerden uzaklaşmaktadır.



Tam Zamanında - JIT

JIT sisteminin bir örneği, otomobil üretmek için gereken parçaları sağlamak için tedarik zincirine dayanan düşük stok seviyeleri ile çalışan bir otomobil üreticisi olabilir. Arabaları üretmek için gerekli olan parçalar, üreticinin ihtiyaç duyduklarından önce veya sonra gelmez; bunun yerine, üreticinin onlara ihtiyacı olduğu gibi gelirler.

Tam Zamanında Envanter Sistemi Avantajları

JIT döküm kontrolleri geleneksel modellere göre çeşitli avantajlara sahiptir. Üretim süreleri kısa kalır, bu da üreticilerin bir üründen diğerine kolayca geçebileceği anlamına gelir. Bu yöntem, depo ihtiyaçlarını en aza indirerek maliyetleri azaltır. Şirketler ayrıca hammaddelere daha az para harcarlar, çünkü sadece sipariş edilen ürünleri yapmak için yeterli kaynak satın alırlar ve daha fazlasını yapmazlar.

Sistem Dezavantajları

JIT dökümlerinin dezavantajları tedarik zincirindeki aksamaları içermektedir. Bir hammadde tedarikçisinin arızası varsa ve malları zamanında teslim edemezse, bir tedarikçi tüm üretim sürecini kapatabilir. Beklentileri aşan mallar için ani bir sipariş bitmiş ürünlerin müşterilere teslimini geciktirebilir.

Vaka Analizi

Toyota, iş modelinin bir parçası olarak JIT döküm kontrollerini kullanıyor. Toyota, siparişleri yalnızca müşterilerden gelen yeni siparişleri aldığında gönderir. Şirket bu yöntemi 1970'lerde başlattı ve mükemmel olmak için 15 yılı geçti. Toyota'nın başarılı olması için birkaç Tam zamanında Üretim üretim unsuru bulunması gerekiyor. Şirketin sürekli üretime, yüksek kaliteli işçiliğe, fabrikada makine arızalarına, güvenilir tedarikçilere ve araçları bir araya getiren makineler monte etmenin hızlı yollarına sahip olması gerekiyor.
tam zamanında üretim

Toyota'nın JIT konsepti, 1997 yılının Şubat ayında neredeyse durma noktasına geldi. Aisin'in sahip olduğu fren parçaları fabrikasında yapılan bir yangın, Toyota araçları için P-valf üretme kapasitesini azalttı. Şirket, parçanın tek tedarikçisi oldu ve tesisin haftalarca kapalı kalması, Toyota'nın tedarik hattını tahrip edebilirdi. Otomatik üretici, sadece bir gün sonra P-valf parçalarından çıktı. Üretim hatları, Aisin tedarikçisi vanaları üretene kadar iki gün boyunca kapatıldı.

Toyota için diğer tedarikçiler de kapanmak zorunda kaldı çünkü otomobil üreticisi montaj hattındaki herhangi bir aracı tamamlamak için başka parçalara ihtiyaç duymadı. Yangın, Toyota'ya iki günlük kapatma nedeniyle yaklaşık 15 milyar dolar gelir ve 70.000 arabaya mal oldu, ancak çok daha kötü olabilirdi.




Post a Comment