Toplam Üretken Bakım veya yaygın olarak TPM olarak bilinir, özellikle tezgahları içerenler olmak üzere çeşitli endüstrilerde yaygın olarak kullanılır. 

Toplam Üretken Bakımın amacı, üretim sürecinde hasar ve gecikmeye önlemek için tüm ekipman veya makinelerin iyi çalışır durumda olmasını sağlamaktır. 

Makine öngörülemeyen ve işleme yetenekleri sürdürülebilir değilse, kuruluş satış standartlarına göre üretim yapamaz. 

Toplam Üretken Bakım uygulayarak, üretim sahalarında ve tezgahlarda minimum yatırımla üretkenliği artıracak.

Toplam Üretken Bakım (TPM) ,bozulmanın önlenmesi ve bakımın azaltılmasına odaklanan bir sistem sunar. Kuruluşa iş değeri katmak için makine, ekipman, süreçler ve çalışanlar aracılığıyla üretim ve kalite sistemlerinin bütünlüğünü korumak ve geliştirmek için bir sistemdir. 

Toplam Üretken Bakım, takım tezgahlarının korunmasına yardımcı olmak için operatörlerin güçlendirilmesine büyük önem verir. Böylece, çalışanların zihniyetinde proaktif ve önleyici bakımı vurgulayarak üretimi artırmak için sağlam bir temel oluşturma konusunda bir değişiklik yaratacaktır.

Özellikle, Toplam Üretken Bakımın (TPM) 5 hedefi şunlardır:

Ekipmanın etkinliğini en üst düzeye çıkarmak Ekipman ömrü için üretken bir bakım sistemi geliştirin. TPM'nin uygulanmasında ekipmanı planlamak, tasarlamak, kullanmak veya bakımını yapmak için tüm departmanları dahil edin. 

Tüm çalışanların aktif olarak dahil edilmesi
TPM hedeflerine ulaşmak için , sıfır hata, sıfır arıza ve toplam çalışan katılımıyla sıfır kaza sağlamak için 8 Toplam Üretken Bakım Ayağı bulunmaktadır. 8 sütun aşağıdaki gibidir:

Odaklı İyileştirme Özerk Bakım Planlı Bakım Eğitim ve Öğretim Kaliteli bakım Erken Ekipman Yönetimi Office TPM Güvenlik, Sağlık ve Çevre

Post a Comment