Yalın üretim teknikleri çok geniş bir araç ve kavram koleksiyonuna sahiptir. Bunlardan en önemlilerini araştırmak, ne olduklarını ve nasıl yardımcı olabileceklerini anlamak ve incelemek için okumaya devam edin.

Yalın Üretim Teknikleri

Yalın üretim teknikleri ya da yalın üretim araçları da diyebilirsiniz. Bunlar Yalın Üretim için mükemmel problem çözme ve yol gösterme araçlarıdır. Bunların ne olduğu aşağıda yazmaktadır.



5S

5S nedir?

  • Çalışma alanını düzenleyin:
  • Düzenleme (gerekmeyenleri ortadan kaldır)
  • Sıralama (kalan öğeleri düzenle)
  • Temizlik (temiz ve çalışma alanını inceleyin)
  • Standartlaştır (yukarıdaki standartlar yazılır)
  • Süreklilik (standartları düzenli olarak uygulayın)


5S nasıl yardımcı olur?

Kötü organize edilmiş bir çalışma alanından kaynaklanan atıkları ortadan kaldırır (örneğin bir aracı aramak için zaman harcamak).

Andon nedir?

Üretim durumunu belirten tesis katmanı için görsel geri bildirim sistemi, yardım gerektiğinde uyarılar ve operatörlerin üretim sürecini durdurmalarını sağlar.

Andon nasıl yardımcı oluyor?

Meydana geldiklerinde problemlere anında dikkat çeken uyarı tabanı için gerçek zamanlı bir iletişim aracı olarak hareket eder - böylece anında ele alınabilir.

Darboğaz Analizi Nedir?

Üretim sürecinin hangi kısmının genel üretim miktarını sınırlandırdığını ve sürecin o kısmının performansını iyileştirdiğini belirleyin.

Darboğaz Analizi nasıl yardımcı olur?

Üretim sürecindeki en zayıf bağlantıyı güçlendirerek verimi arttırır.



Sürekli Akış Nedir?

Üretim sürecinin aşamaları arasında minimum (veya hiç) tamponlarla üretim sürecinde sorunsuz bir şekilde üretimin yapıldığı üretim.

Sürekli Akış nasıl yardımcı olur?

Birçok atık türünü ortadan kaldırır (örneğin döküm, bekleme süresi ve nakliye).

Gemba (Gerçek Yer)


Bize ofislerimizden çıkmamızı ve fabrika zemininde vakit geçirmemizi hatırlatan bir felsefe - gerçek eylemin gerçekleştiği yer.

Gemba nasıl yardımcı olur?

Gerçek dünyadaki üretim sorunlarının derinlemesine ve eksiksiz bir şekilde anlaşılmasını sağlar - ilk elden gözlem ve fabrika katındaki çalışanlarla konuşarak.



Heijunka (Seviye Çizelgeleme)

Heijunka nedir?

Aynı işlem içinde ürün varyantlarını sıralayarak (karıştırarak) daha küçük partiler halinde imal eden bir üretim çizelgelemesi şekli.

Heijunka nasıl yardımcı olur?

Kurşun sürelerini azaltır (her ürün veya varyant daha sık üretildiğinden) ve döküm (partiler daha küçük olduğundan).

Hoshin Kanri (Politika Dağıtımı)

Hoshin Kanri nedir?
Şirketin (Strateji) hedeflerini orta yönetim planları (Taktikleri) ve tesis katındaki çalışmalarla (Eylem) hizalayın.

Hoshin Kanri nasıl yardım eder?

Stratejik hedeflere doğru ilerlemenin tutarlı ve eksiksiz olmasını sağlar - iletişim ve tutarsız iletişimden kaynaklanan atıkları ortadan kaldırır.

Jidoka (Özerklik)

Üretim sürecini kısmen otomatik hale getirmek için tasarım ekipmanı (kısmi otomasyon genellikle tam otomasyondan çok daha ucuzdur) ve kusurlar tespit edildiğinde otomatik olarak durur.

Jidoka nasıl yardımcı olur?

Jidoka'dan sonra, çalışanlar sıklıkla birden fazla istasyonu izleyebilir (işgücü maliyetlerini azaltır) ve birçok kalite sorunu derhal tespit edilebilir (kaliteyi iyileştirir).

Tam Zamanında (JIT)

Tam Zamanında Nedir?

Üretimi talep edilen talebe göre üretim yoluyla parçalara itmek yerine, müşteri talebine göre üretim yoluyla parçalar çekin. Sürekli Akış, Heijunka, Kanban, Standart Çalışma ve Takt Zamanı gibi birçok yalın araçlara dayanır.

Just-In-Time nasıl yardımcı olur?

Stok seviyelerinin azaltılmasında son derece etkilidir. Nakit akışını iyileştirir ve alan gereksinimlerini azaltır.

Kaizen (Sürekli İyileştirme)

Çalışanların proaktif olarak birlikte çalıştıkları bir strateji, üretim sürecinde düzenli ve artan iyileştirmeler elde etmek için.

Kaizen nasıl yardımcı olur?

Bir firmanın kolektif yeteneklerini, üretim proseslerinden gelen atıkların sürekli olarak ortadan kaldırılması için bir motor yaratmak üzere birleştirir.

Kanban (Çekme Sistemi)

Malların hem fabrika içinde hem de dış tedarikçiler ve müşterilerle akışını düzenleme yöntemi. Daha fazla malın ne zaman gerekli olduğunu gösteren sinyal kartları ile otomatik doldurmaya dayanır.

Kanban nasıl yardımcı olur?

Envanterden ve aşırı üretimden kaynaklanan atıkları ortadan kaldırır. Fiziksel döküm ihtiyacını ortadan kaldırabilir (daha fazla malın ne zaman sipariş edileceğini belirtmek için sinyal kartlarına güvenerek).

Muda (Atık)

Üretim sürecinde, müşterinin bakış açısına değer katmayan herhangi bir şey.

Muda nasıl yardımcı olur?

Olmaz. Muda 'atık' demektir. Muda'nın (atık) ortadan kaldırılması yalın üretimin ana odak noktasıdır.

Genel Ekipman Verimliliği (OEE)


  • Belirli bir üretim süreci için verimlilik kaybını ölçmek için çerçeve. Üç kayıp kategorisi takip edilir:
  • Kullanılabilirlik (örneğin kapalı kalma süresi)
  • Performans (örn. Yavaş döngüler)
  • Kalite (örneğin reddeder)

Genel Ekipman Etkinliği nasıl yardımcı olur?

Bir kıyaslama / referans noktası ve bir üretim işleminden çıkan atıkları ortadan kaldırmadaki ilerlemenin izlenmesi için bir araç sağlar. % 100 OEE mükemmel üretim anlamına gelir (üretim kesintisi olmaksızın mümkün olan en kısa sürede sadece iyi parçalar üretilir).

Poka-Yoke (Hata Düzeltme)

Poka-Yoke nedir?
Sıfır hatalar elde etme amacı ile üretim hatalarının tespiti ve önlenmesi.

Poka-Yoke nasıl yardımcı olur?

Tüm kusurları inceleme yoluyla bulmak zor ve pahalıdır ve kusurları düzeltmek genellikle üretimin her aşamasında önemli ölçüde daha pahalıdır.

Kök Neden Analizi Nedir?

Sadece sorunun hemen belirtilerini tedavi eden hızlı düzeltmeler uygulamak yerine altta yatan sorunun çözümüne odaklanan bir problem çözme metodolojisi. Ortak bir yaklaşım, neden beş kez sormaktır - her seferinde bir adım daha yakındaki temel problemi keşfetmeye doğru ilerler.

Kök Neden Analizi nasıl yardımcı olur?
,
Sorunun “temel nedenine” düzeltici eylem uygulanarak bir sorunun gerçekten giderildiğinden emin olunmasına yardımcı olur.

SMART Hedefleri

Hedefler: Belirli, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, İlgili ve Zamana Özgü.

SMART Hedefleri nasıl yardımcı olur?

Hedeflerin etkili olmasını sağlamaya yardımcı olur.

Takt Zamanı Nedir?

Üretimi hızlandıran (örneğin, her 34 saniyede bir parça üretme) üretimin müşteri talebi ile uyumlu hale getirilmesi. Planlanan Üretim Süresi / Müşteri Talebi olarak hesaplanır.

Takt Zamanı nasıl yardımcı olur?

Basit, tutarlı ve sezgisel ilerleme hızı sağlayan bir yöntem sunar. Bitki tabanı için bir verimlilik hedefi sağlamak için kolayca genişletilebilir (Gerçek Parçalar / Hedef Parçalar).

Toplam Üretken Bakım (TPM)

Toplam Üretken Bakım Nedir?
Ekipmanın çalışma süresini en üst düzeye çıkarmak için proaktif ve önleyici bakım üzerine odaklanan bakıma bütünsel bir yaklaşım. TPM, ekipmanlarını korumaya yardımcı olmak için güçlendirici operatörlere güçlü bir vurgu yaparak bakım ve üretim arasındaki farkı ortadan kaldırır.

Toplam Üretken Bakım nasıl yardımcı olur?

Tesis çalışanlarının daha fazla katılımını teşvik eden donanım için ortak bir sorumluluk oluşturur. Doğru ortamda bu, verimliliğin artırılmasında (zamanın artırılması, döngü sürelerinin azaltılması ve kusurların giderilmesi) çok etkili olabilir.
yalın üretim teknikleri

Değer akışı haritalama

Üretim akışını görsel olarak haritalamak için kullanılan bir araç. Süreçlerin mevcut ve gelecekteki durumunu, iyileştirme fırsatlarını vurgulayacak şekilde gösterir.

Değer Akışı Haritalaması nasıl yardımcı olur?

Mevcut süreçlerde israfı açığa çıkarır ve gelecekteki durumun iyileştirilmesi için bir yol haritası sunar.




Post a Comment