İmalat Nedir 

İmalat Şirketlerinin Tanımı

İmalatı Anlamak, hammadde, bileşen veya parçaların müşteri beklentilerini veya spesifikasyonlarını karşılayan mamul ürünlere dönüştürülmesi sürecini ifade eden bir terimdir .

Bu terim, el sanatlarından yüksek teknolojili üretime kadar insan faaliyetleri için kullanılabilir.

Bununla birlikte, bu terim, hammaddelerin büyük ölçüde nihai ürünlere dönüştürüldüğü endüstriyel dünyada daha sık kullanılmaktadır.

İmalat , ekonomik sistemlerin her alanında mevcuttur.

Serbest piyasa ekonomisinde, üretim her zaman müşterilere kâr amacıyla satılmak üzere seri üretim olarak yorumlanır.
Yarı iletkenler ve çelik gibi bazı endüstriler imalattan daha çok imalat terimini kullanırlar.

Bu sektör mühendislik veya mühendislik ile çok yakından ilgilidir.

Tanım Üretim şirketi, nihai ürün haline gelmek için hammadde veya malzeme yönetme ve daha sonra bunları tüketicilere satma etkinliğine sahip bir işletmedir.

Her işte veya operasyonel faaliyette bulunan imalat şirketleri kesinlikle çalışan çalışanlar tarafından kullanılan bir referans ve temel standartlara sahiptir, genellikle standart referans SOP (Standart Çalışma Prosedürü) olarak adlandırılır.

İmalat Şirketlerinin Özellikleri

Aşağıdakiler de dahil olmak üzere imalat şirketlerinin sahip olduğu özelliklerin bazıları için:

Malzeme İşleme ve Üretim Sonuçları

Yalnızca tedarikçilerden mal satan ticaret şirketlerinin aksine, imalat şirketleri hammaddeleri nihai ürünlere dönüştürmeye odaklanıyor.

Üretim sürecinin sonuçları ve imalat şirketinin hammaddeleri gözle görülebilir veya ürünün bir formu vardır.

Bu aynı zamanda ürünün nesnenin olmadığı hizmet şirketlerinden de ayrılmaktadır.

Büyük Makine ve Ölçek

Üretimi yönetmede, imalat şirketleri genellikle büyük ölçekli üretimde iş bölümü olan makine kuruluşlarını ve insan gücünü kullanır .

Üretim Maliyetleri Var

Tahakkuk eden üretim maliyetleri, genellikle hammadde maliyetleri, işçilik maliyetleri ve fabrika genel gider maliyetleri (BOP) olmak üzere 3 maliyet unsurundan oluşur.

Üretim Maliyetinin Elemanları

Üretim sürecini, satış değeri olan bir ürün üretmek için gerçekleştirirken, imalat şirketleri, aşağıdakiler için kullanılan çeşitli türden masrafları yayınlanmaktadır.

Hammadde Maliyetleri

Yani kullanılan malzemeler üretim sürecinin bir parçası haline gelir, böylece bu malzemeler işlenir ve bir ürün haline gelir.

Örneğin, pamuk, kumaş boyaları ve diğerleri gibi tekstil fabrikalarındaki doğrudan malzemeler. Direkt malzeme kesinlikle dolaylı maddeden farklıdır.
Örneğin, üretim makineleri veya üretim motor yakıtları için yağlayıcılar gibi dolaylı malzemeler

Dolaylı malzemelerin üretim sürecinde kullanılan malzemeler olduğu, ancak ürün olamayacağı sonucuna varılabilir.

İşçilik Maliyetleri

İşçilik maliyetleri, işgücü için doğrudan ve dolaylı iş gücüne bölünmüş maliyetlerdir.
Doğrudan işgücü maliyetleri, hammadde üretimi ile doğrudan ilişkili olarak çalışan ve bir ürün haline gelen işçilerin maliyetidir.

Doğrudan emek, dolaylı emekten ayırt edilmelidir.
Dolaylı işçilik temelde üretim süreci kapsamındadır ancak doğrudan bir ürünün işlenmesiyle ilgili olamaz.

Dolaylı işçilik, örneğin bakım görevlileri, güvenlik görevlileri, kapıcılar ve diğerleri.

Fabrika genel gider maliyeti

Fabrika giderleri, hammadde ve işçilik maliyetlerinin ötesinde bir maliyettir.
Genel olarak BOP olarak adlandırılan ek maliyetler temel olarak yardımcı malzemelerin kullanılması veya diğer dolaylı maliyetler nedeniyle ortaya çıkan maliyetlerdir.

Doğrudan ürün üzerinde absorbe edilmemesine rağmen, BOP hala harcanmalı veya tahsil edilmelidir, çünkü bu maliyetler aynı zamanda sorunsuz üretim süreçleri sağlar.

BOP örnekleri, yardımcı malzemelerin maliyeti, fabrika makinelerinin denetim maliyeti, telefon maliyetleri, elektrik maliyetleri vb.

İmalat Sanayi İş Süreci

Bir endüstrinin iş sürekliliğinin karmaşıklığı göz önüne alındığında, aşağıdakiler dahil olmak üzere üretim şirketlerinden birkaç iş süreci vardır:

Satınalma Süreci

Satın alma, iş sürekliliğini desteklemede mal alımı ve diğer ihtiyaçlarla ilgili bir iş sürecidir.

Sadece hammadde değil aynı zamanda yedek parçalar, tıbbi cihazlar, temizlik ekipmanları, bina ihtiyaçları, çalışan ihtiyaçları, marangozluk aletleri ve malzemeler ve diğer bileşenleri de içerir.
Bu süreç, bu öğelerin seçilmesinde verimlilik ve etkinlik kadar tamlık gerektirir.

Stokta Yok

Hammaddelerin kullanıma hazır ürünlere işlenmesi süreci göz önüne alındığında, otomatik olarak şirkete giren ve çıkan birçok mal veya malzeme olacaktır.
In Out Inventory , bu öğelerin giriş ve çıkışlarını yöneten bir iş sürecidir, kilit nokta, mal akışının kontrolüdür.

Üretim süreci

Üretim sürecinin işlevi, hammadde yapmaktır, böylece mamul haline gelir ve tüketicilere satılabilir.

Uygulamada, endüstrinin ihtiyaçlarına göre daha geniş bir bölünme bölümü bulunmaktadır. Örneğin, PPIC (Üretim Planlama ve Stok Kontrolü) ve ayrıca Kalite Kontrol (Kalite Kontrolü) bölümü.

Satış ve Pazarlama

Üretim sürecinin amaçlarına ulaşmak ve sonuçları satmak olan ve amacı kâr elde etmek için kullanılan işlev.

Örneğin, çalışanlar ürün promosyonları gerçekleştirirken, promosyon maliyetleri, nakliye maliyetleri, depo kiralama maliyetleri, çalışanların maaşları gibi pazarlama maliyetleri.

İdare ve genel

Faaliyetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için politika, yön ve denetimin belirlenmesi ile ilgili olan üretim faaliyetlerinin işlevi.

Örneğin, bu aktivitede muhasebe ücretleri, personel maliyetleri, çalışanların maaşları ve diğerleri gibi maliyetler vardır.

Muhasebe ve finans

Muhasebe ve Finans, bir işletmenin finansının sağlıklı ve üretim gereksinimlerini karşılamasının yanı sıra borç kontrolünün de yapılmasını sağlar.

Ek olarak, özellikle muhasebe , fabrika tarafından devlete ödenmesi gereken vergileri düzenleme yükümlülüğüne sahiptir.

İmalat Şirketi Örnekleri

Genellikle tedarik zincirinde yer alan bazı imalat sanayi örnekleri  şunlardır:

Tekstil İmalat Sanayi

Türkiye'de çok faaliyet gösteren sektörlerden biridir. Bu endüstri pamuğu iplik ve iplik olmak üzere kumaşa dönüştürür, böylece daha sonra kumaş tekrar giysi ve diğerleri olarak işlenebilir.

Bu endüstri çok fazla emeği emebilir, bu nedenle nadiren tekstil endüstrisinde çalışan pek çok kişi yoktur.

Konfeksiyon İmalat Sanayi

Tekstil endüstrisi, pamuğu kumaş haline getirmeyi başarırsa, konfeksiyon endüstrisi kumaşları, kıyafetler, pantolonlar vb. Gibi diğer ürünler olmak üzere kumaşları yönetir.

Yerli İmalat Sanayi

Bu endüstri ev içi kullanım için ürünler üretir ve elbette pek çok çeşidi vardır.
Sonuç, tencere, kaşık, çatal, bulaşık, sabun, diş macunu ve diğerleri gibi bir ev kullanımı endüstrisidir.

Mobilya endüstrisi veya dolaplar, masalar, sandalyeler ve diğerleri gibi ev ürünleri için iç ihtiyaçlar da vardır.

Otomotiv İmalat Sanayi

Otomotiv endüstrisi, üretim sürecinde üst düzey teknoloji kullanan bir imalattır. Motosiklet, otomobil, uçak ve diğerleri gibi otomotiv endüstrisinin sonuçları.

Elektronik İmalat Sanayi

Tıpkı otomotiv endüstrisi gibi, üretim sürecinde de elektronik endüstrisi üst düzey teknoloji kullanmaktadır.

Elektronik endüstrisinin sonuçları mikroçipler, antenler, radarlar, televizyonlar, buzdolapları, bilgisayarlar, cep telefonları ve diğerleridir.

El Sanatları Sektörü

El işi endüstrisi ürünleri, üretilecek ürünlere göre çeşitli hammaddelerden yapılabilir.

Genellikle el sanatları yurt dışına ihraç edilir, ancak çoğu yurt içinde de satılır.
Seramik, dokuma kumaş, tahta veya taş oymacılığı, rattan ve benzeri ürünler.

Post a Comment