OEE nedir?

Bu makalede, OEE’nin avantajlarını , işinizi ve maliyetlerinizi azaltmada elde ettiğiniz faydaları nasıl hesaplayacağınızı göstereceğiz! Sert rekabet ortamında, mevcut ticaret hacmi  ve şirketlerin süreç verimliliğini en üst düzeye çıkarması ve üretim maliyetlerini her zamankinden daha fazla değerlendirmesi gerektiği anlamına geliyor. Bu nedenle, OEE'nin (Genel Ekipman Verimliliği) ne olduğunu anlamak ve üretim hattını daha doğru ve verimli bir şekilde çalıştırmak için dikkate almak gerekir.

Son yıllarda, OEE göstergeleri bir dizi seri üretim şirketi tarafından uygulanmış ve önemli sonuçlar elde etmiştir.

oee nedir?

Olumlu sonuçlar elde etmenin yanı sıra, bu yaklaşımı kullanarak, işinizi daha bağımsız hale getirebileceği ve güvenilir bir ortam oluşturabildiği sürece artık şirkette fazla mesailere  kalmanıza gerek kalmayacak. Sonuç olarak, ailenizle geçirmek için zamanınız olacak ve giderek daha önemli bir gelir elde etmek için yeni stratejiler ve projeler üzerinde düşünme fırsatınız olacak. Şimdi, bu göstergenin şirketinizin tarihini ve ömrünü nasıl değiştirdiğini anlamak için lütfen aşağıdaki 6 bilgiye dikkat edin!

OEE nedir?

OEE, makinelerin küresel verimliliğini (yani üretim verimliliğini) ölçmek için altın standarttır. Kısacası, gerçek üretim süresinin yüzdesini tanımlayan bir göstergedir. OEE hesaplamaları önerilen üretim uygulamalarıdır. OEE ve potansiyel kayıpları ölçerek, üretim sürecinin sistematik olarak nasıl iyileştirileceği hakkında önemli bilgiler elde edeceksiniz. OEE kayıpları tanımlamak, ilerlemeyi değerlendirmek ve üretim ekipmanının verimliliğini artırmak için en iyi göstergedir (yani atığı ortadan kaldırmak). OEE, makine verimliliğinde üç önemli faktörü anlamanın ürünüdür. Bunlar: 

A-Kullanılabilirlik

Bu, makinenin kullanılan çalışma süresinin yüzdesidir. "Makine kaybı veya kurulum ve ayar" olarak ifade edilebilir. Cihazların boşta kalma süresi aşağıdaki kategorilere ayrılabilir:

 • ekipman temizliği, bakım programları, hafta sonları , tatil günleri ve molalar varsayılabilir.

 • Hammadde eksikliği, operatör eksikliği, kusurlar vb. Gibi önlenebilecek planlanmayan arıza süreleri.

Planlı çalışmama süresi OEE hesaplamalarının özellikle önemli bir parçası olmasa da, toplam üretkenlik üzerinde önemli bir etkisi olabilir. 

B-Kalite

Bu gösterge, müşterilere teslim edilememesi veya kusurlu malzeme üretiminden kaynaklanan kayıpları değerlendirir. Bu kadar geniş bir yelpazedeki sorunların ve ürün bütünlüğünün izlenmesi ve tespit edilmesi, üretim sürecindeki potansiyel arızalar üzerinde daha fazla kontrol sağlayabilir. Bu nedenle, toplam imalat süresi ile arızalı parça üretmek için kaybedilen süre arasındaki ilişkiyi gösterir. "Reddetme veya yeniden işlemeden kaynaklanan kayıp" olarak ifade edilebilir. 

C-Performans

Makinenin gerçek hızı ile çalışması gereken standart hız arasındaki ilişkiyi ifade eder. Sonuç olarak, düşük performans, cihazın altında veya tatmin edici bir hızda çalıştığı anlamına gelir. Bu kayıp, kısa duruş süreleri veya düşük üretim hızından kaynaklanabilir. Her iki durumda da, kısa döngü süresi ve işlemdeki küçük değişiklikler nedeniyle, performans düşüşünü fark etmek zordur. 

Zorluklar nedeniyle, bu adımda ki hesaplamaları mümkün olduğunca yakın yapmak için ayırt edilmelidir, çünkü standart üretim süresi doğrudan ürünün maliyetini ve endüstriyel ayak izini etkiler. Bu nedenle OEE, küresel verimliliği etkileyen faaliyetlerin ayrı bir değerlendirmesini yapar. 

OEE Ne için?

OEE, şirketin varlıklarını kullanmada verimlilik için bir referans görevi görür. Bu, üretilen ürünün, işleme tesisinde ideal koşullar altında üretilen mal miktarına oranı anlamına gelir. 

Maksimum sürdürülebilir üretim, tesisin ideal koşullar altında neyi başarması gerektiği konusunda makul bir beklentidir. OEE'nin sonucu, sistem performansının eşit olarak ölçülebildiği pratik bir boyutsuz sayıdır. Bu şekilde, makine verimlilik yönetimi olumlu davranışlar üretebilir ve üretim iyileştirmelerini motive edebilir. En iyi ölçüm için OEE bileşenleri birbiriyle ilişkili olmalıdır. Kolayca karşılaştırılabilir bir faktör, dedikleri gibi, “zaman paradır” dedikleri için öncelik verilmesi gereken zamandır. Burada model planından bahsettiğimizi belirtmek gerekir, çünkü bu, oluşturulan planda beklenen sonucu sağlamak için parçaların çevik üretimi için ideal zamandır.

Bu, davranışsal eksiklikleri kategorize eder ve OEE'nin düşük düzeyli nedenlerini belirlemeye yardımcı olur.

İşletme üretim kayıpları türleri:

• yetersiz ürün talebi;
• Ekipman kullanılabilirliğine göre;
• işlemin veya ekipmanın yavaş veya yetersiz performansından dolayı;
• Üretimde veya ürün geri dönüşümünde düşük kalite.

Piyasa talebi bileşenine ek olarak, OEE'nin amacı tesisin yukarıdaki bileşenlerin tümüne veya hepsine katkıda bulunan tüm alanlarını içerir.

OEE Nasıl hesaplanır?

 OEE, tüm kayıpları (zaman, hız ve kalite) dikkate alarak üretim süresinin gerçekten verimli bir şekilde ölçülmesini sağlar. Verimli zamanın planlanan üretim zamanına oranı olarak hesaplanır. Uygulamada, bu aşağıdaki işlemin sonucudur:

 OEE = kullanılabilirlik × performans × kalite.

Kullanım kolaylığı, performans ve kalite için denklemler değiştirilirse, sonuç makinenin genel verimliliğidir. Dolayısıyla,% 80 kullanılabilirlik,% 97 performans ve% 82 kalite varsa, OEE yaklaşık% 63'tür. , Bu "en basit" OEE hesaplamasıdır. Biraz düşünülerek, iyi bir sayımın ideal bir döngü süresi ile çarpılmasının tamamen üretken bir zamanla sonuçlandığı anlaşılabilir (sadece iyi parçalar kesintisiz olarak mümkün olduğunca çabuk yapılır).

Anlama kolaylığı için, şimdi yukarıdaki formülü yerleştirmek ve nihai sonuca ulaşmak için faktör hesaplamalarının nasıl yapılacağını göstereceğiz. Kullanılabilirlik, çalışma süresinin planlanan üretim süresine oranı esas alınarak hesaplanır; buradaki çalışma süresi yalnızca planlanan üretim süresi eksi kesinti süresidir.

Dolayısıyla, fiili olarak, kullanılabilirlik, yürütme süresi / planlanan üretim süresi olarak hesaplanır.

Örneğin, 6 saatlik üç vardiya üretmek için bir ekipman kullanılabilir. Bu nedenle, makinenin kullanılabilirliği 18 saattir. Makine sadece 9 saat kullanılabilirse, kullanılabilirliği% 50'dir.

Performans açısından, ağ yürütme süresinin yürütme süresine oranı olarak hesaplanır.
Aslında, şu şekilde hesaplanır: "Performans = İdeal Çevrim Süresi x Toplam Sayım / Yürütme Süresi".

 İdeal makine çevrimi, bir parça üretmek için en hızlı teorik zamandır. Bu nedenle, toplamla çarpıldığında, toplam parça sayısını üretmek için mümkün olan en kısa zamanda teorik zamanı elde edeceğiz. Son olarak, kalite, toplam üretim süresinin (kesintisiz süre olmadan mümkün olan en hızlı toplam üretim miktarı) net yürütme süresine (toplam sayım için mümkün olan en hızlı süre) oranı olarak hesaplanır. Uygulamada, şu şekilde hesaplanır: kalite = iyi sayım / toplam sayım. 

OEE'yi ölçmenin avantajları nelerdir?

Bu ölçüm yönteminin avantajları, kısa vadeli kararlara dayalı iyileştirme fırsatlarını belirleme fırsatı sağlamak gibi çeşitli sonuçlardır, çünkü sonuçlar doğrudan makinenin veya sürecin verimsizliklerini yansıtır. Uzun vadede, OEE kayıpları anlayarak üretim hattınızı geliştirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca iyileştirme hedefleri belirlemek ve bu hedeflere yönelik ilerlemeyi izlemek için objektif bir yol sağlar. Ayrıca gizli operasyonel haberleri, veri işlemeyi görüntüleme ve cihaz performansı hakkında bilgileri önler. OEE'nin temel faydalarından biri, OEE'nin yaygın olarak benimsenmesine yol açan mevcut ekipman ve tesislerin verimli kullanılmasıdır.

OEE, endüstrinin yeni üretim kapasitelerine yatırım yapmadan daha fazla üretim yapmasına yardımcı olur. Bu, çalışmama süresini azaltarak, kurulum süresini en aza indirerek ve operatör performansını artırarak yapılır. Yöntem esas olarak karlılığı artırmak ve ekonomik hayatta kalmayı teşvik etmek için mümkün olan en iyi üretim sürecini amaçlamaktadır. 

Araç, atölyedeki aktiviteler hakkında gerçek zamanlı olarak kapsamlı bir farkındalık sunar. Görünürlük vurgusu, üretim sürecinin mevcut durumunun gerçek bir resmini verir, bu da OEE'nin güçlü bir kontrol aracı olduğu anlamına gelir. OEE ile, üretim hatalarının altında yatan sorunlar ve üretim performansındaki sınırlamalar sadece keşfedilmekle kalmaz, aynı zamanda en önemlilere göre de sınıflandırılır, çünkü belirleyici önlemi desteklemek için kesin bilgi mevcuttur.

OEE ile performansı basit sözcüklerle görselleştirebilirsiniz. En önemli ve sürekli kaybedilen verimlilik kaynakları üç önemli kategoriye ayrılır:

 kullanılabilirlik, performans ve kalite.

Daha sonra, nerede olduğunuzu ve nasıl olduğunuzu gösteren tek bir metrikte filtrelenir. OEE başlangıç ​​göstergelerinin kendileri durumu değiştirmek için yararlıdır. OEE herkes için çalışıyor ve konuşuyor. Sağlanan bilgiler üretim sürecinin tüm seviyeleri için geçerlidir: fabrikadaki ekipten üst yönetime. Metodoloji, ekipleri iyileştirme eylemleri için ortaya çıkarır ve tetikler: 

fabrika düzeyindeki ekipler için, grup sorunlarının çözümünü ve ekipler arasındaki sağlıklı rekabeti teşvik ederler. Ayrıca yönetimin en yüksek getiriyi sağlayan alanlara odaklanmasını sağlar.
Tüm seviyelerdeki pozitif hareket morali arttırır ve olumlu bir tutum ve olumlu bir benlik saygısı geliştirir.

Post a Comment