Yalın üretim teriminden bahsettiğimizde, birçoğu şirketin bir şey ürettiğini düşünüyorüz,ne kadar satabileceğini düşünüyor ve sadece bu miktarı üretiyorlar. Durumun böyle olmadığını göreceğiz ve Toyota Üretim Sistemine dayanarak, aşağıdaki paragraflarda bu konu hakkında biraz daha anlayacağız.
Yalın üretimi kavramsallaştırma
Yalın üretim, hiç atık olmayacak şekilde ve hatta mümkün olduğunca az atıkla üretim eylemidir.
Bu amaçla özel araçlar kullanarak üretim sürecinin tamamında oluşan atıkları ortadan kaldırmayı amaçlayan ve tüm dikkatini ürünün hedeflendiği müşteriye yönelten süreçlerden biridir.
yalın üretim nedir

Nasıl ortaya çıktı?
Yalın Üretim, İkinci Dünya Savaşı'ndan kısa bir süre sonra Japonlar tarafından ortaya çıkmıştır. O zaman, ülke harap olduktan sonra yükselmeyi hedefliyordu. Küllerinden doğarak yükselme fikri ortaya çıktığında, Japonlar, kalite hakkında konuşmak için yönetim ve endüstri segmentlerinden büyük isimler getirdiler.Bu şekilde  Japon bilim adamları ve mühendisler birliğini yarattılar. Üst yönetimin konuşmaları insanlara ilham verdi, çünkü herkes baştan başlamak istiyordu.Ancak kalite ve mükemmellik ile  daha sonra yenik düşmemek için, Japon bilim adamları ülkeyi maksimum verimlilikle geri almak için yatırım yapmaları gerektiği sonucuna vardılar. Satışın, ürünün teslimi ile verilen son tamamlanmasına kadar geçen sürenin azaltılması hedefleniyordu.
Bu bağlamda, savaş sonrası gerileme nedeniyle zor bir aşamada ve çok sınırlı kaynaklara sahip olan dev Japon üreticisi Toyota vardı. Toyota, konuşmalardan esinlenen şirketlerden biriydi.Aralarında ekonomik kriz karşısında öne çıkmanın ve kendini piyasada tekrar kurmanın hayalleri vardı.Yüksek kalitede araçlar sunmanın yollarını bulduğu, bugün dünya çapında güzel tasarımlarıyla tanındığı ve ürünlerinin mükemmel kalitesi için yalın üretime borçlu olduğu bir gerçek.
Toyota, temel olarak müşterinin ihtiyaçlarını derinlemesine bilmekten ve yalın zevkler ve son teslim tarihleri ​​açısından esnek hale gelen ve neredeyse kişiselleştirilmiş bir şekilde hizmet veren yalın üretim geliştirdi. Toyota'da yalın üretimin yaratılması, maliyetleri en üst düzeye çıkarmadan verimliliğini önemli ölçüde artıran dahili uygulamaların oluşturulmasına izin verdi. Ve bu harikaydı!
Yalın üretimin avantajları
Yalın süreçler sayesinde şirketler hem zaman içinde hem de hammaddelerde kendilerini organize edebilir ve atıkları ortadan kaldırmak için hata ve başarıları belirleyebilir ve daha fazla harcama yapmak zorunda kalmadan üretkenliklerini artırabilirler.
İç süreçler daha verimli bir şekilde değiştirildiğinde , şirket rekabet gücü kazanıyor.
Atıkları ve kalitedeki sürekli kazancı azaltmayı amaçlayan bir yönetim sistemi elde ederek, süreçleri ve ürünleri iyileştirmek, kalite sorunlarını önemli ölçüde azaltmak, ergonomiyi optimize etmek, böylece çalışanın güvende olması, kazaların önlenmesi, rollerinde aktif olarak üretken kalmakmasını sağlamaktadır.
TPS'ye (Toyota Üretim Sistemi) dayalı yalın üretim uygulamak için araçlar
Yalın üretimin minimum kaynakları kullanarak mümkün olduğunca fazla şey yapmayı amaçladığını ve israfı önlediğini hatırlatarak, Toyota Üretim Sisteminin temel direkleri olan birkaç araç arasında bazı araçları kontrol edelim; bu araçlar, gereksiz stokların sona ermesini garanti eden, ürünlerin kalitesini artıran, atığı azaltan veya hatta tamamen ortadan kaldıran özel bir üretim yönetim sistemine uygulanır. Bunlar:
Tam zamanında : Üretimi kesin talep ile koordine eder, gecikmeden çeşitli modeller üretmek, doğru zamanda ve istenilen miktarda sağlamayı amaçlamaktadır.
5 s Yöntemi : Çalışma ortamlarını düzenli ve temiz tutmayı, israfı azaltmayı, davranış ve tutumları değiştirmeyi, insanları daha üretken ve memnun etmeyi ve şirketin tüm alanlarını dahil etmeyi amaçlar.
Kaizen : Japonya'nın sanayi sektöründe dünya çapında prestij elde etmesini sağlayan oryantal tekniklerin tamamını kapsayan Japon yönetiminin özüdür. İyileştirme için iki olası yaklaşım içerir: kademeli kaizen yaklaşımı ve Japonca kaikaku terimi ile özetlenen radikal büyük atlama yaklaşımı.
Değer akışı eşleme : Akışın oluşturulması için üretimin nasıl çalışması gerektiğini ayrıntılı olarak açıklar. Şekiller aracılığıyla, ürünün değer akışında izlediği malzeme ve bilgileri temsil etmek için simgeler ve semboller kullanır. Yalın ilkelerin uygulanmasına dayanarak, değer katan yeni bir akış uygulayarak iyileştirme önerileri sunar.
Takt Time : Üretim hızını tanımlar, yani pazar talebini karşılamak için bir ürünün üretilmesi gereken sıklıktır, üretim hızını satışların hızıyla senkronize eder. 
İşin standardizasyonu : Her bir iş etkinliğinin, döngü süresini, takt zamanını, görevlerin iş sırasını ve faaliyeti gerçekleştirmek için mevcut minimum odağı içeren basit ve pratik bir tanımından oluşur.
Sonuç
Toyota Üretim Sistemini yönlendiren en alakalı hedeflere rehberlik eder:
- Müşteriye değer vermek.
- Teslim sürelerini kısaltmak
- Kesinlikle tüm israfı ortadan kaldırmak
Tüm sistemi oluşturan araçlar çeşitlidir ve yönetime çeşitli faydalar sağlar, sadece şirketinizin ihtiyaçlarını en iyi karşılayanı tanımlayın ve uygulayın.

Post a Comment